onsdag 18 november 2015

Elegantbox Oktober

Hej igen och välkommen tillbaka!
Här kommer min recension av boxen.
Det här är nog den första box som jag upplever som ganska menlös och lite tråkig. Men det finns pärlor i boxen så den är inte helt "bortkastad". Så mitt generella betyg blir 3/5. Ledsen Elegantbox inte denna gången, men jag ser framemot nästa box.
Här är produkterna som var med;
Hikari - Eyeliner. En silvergrå eyeliner som är väldigt krämig och lätt att måla. Kan upplevas som lite "klen" i pigmentering men jag tycker att den är helt ok till vardags. Så mitt betyg blir 3.5 / 5
Be a Bombshell - ögonskugga. Vad ska jag säga, en guldglittrig skugga. Ett måste i varje sminknörds samling. Jag gillar den och den kommer att bli ett fint inslag till jul-och nyårsmakeupen. Pigmenterad och lätt att mixa. Mitt betyg 4.5 / 5
Hot4You Makeup - Mascara. Först ska jag säga att jag tycker mascaran är ok, och kul men en i färg. Men blå?  Nja.. nä,  verkligen inte min grej. Jag kan förstå konceptet med färgglad mascara, men jag är glad så länge jag slipper få det i min box. Betyg 2.5 / 5
Dexe - Blueberry lip balm. Förpackningen är nästan likadan som EOS Lip balm. Jag gillar den skarp och själva Lip balsam glider på lätt och har en liiite  antydan till blåbär på smak och doft. Jag gillar verkligen det här balsamet. Så betyg 5 / 5
The Beauty Crop - Blush duo. OK först.. wow vilken pigmentering. Helt grymt bra. En halva är kräm och en halva är puder. Den krämiga är lite mera åt det rostrosa hållet och den pudriga är starkt rosa  Behöver bara nudda med pensel i blushen för att få produkt på, men och nu kommer mitt men.. jag är inte så förtjust i förpackningen. Jag tycker den är aningens för yttepyttig för jag ska kunna doppa min blush borste i produkten utan doppa den i både kräm- och puderdelen. Jag gillar båda men vill inte ha båda på borsten samtidigt. Mitt betyg blir 4 / 5
Så, där har ni recension av oktoberbox en från Elegantbox. Lite "hit and miss" men jag tror på att det kommer boxar framöver som kommer att vara ofantligt bra.
Tack för att ni läste!!
/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar